zaterdag 23 mei 2009

Mijn tweede stage rond het thema 'Gewoon Fien'.

Bij de tweede stage werkten we rond een boekje, het was het boek 'Gewoon Fien'. Het was opnieuw in een tweede kleuterklas dat ik stage deed.


Fien zou best bijzonder willen zijn.
Ze vindt zichzelf zo gewoon, zo saai!
Als de koningin een bezoek brengt aan de school
maakt Fien een mooie hoed voor zichzelf.
Ze voelt zich er heel bijzonder mee,
maar is dat nou wel zo leuk?

De kleuters in het klasje waar ik stage liep waren heel enthousiast over het verhaal van Fien. Ze leefden zich helemaal in. Dat vond ik leuk om te zien.

Ik deed heel veel leuke activiteiten samen met de kleuters en had de klas helemaal ingericht naar het thema. Op de bovenverdieping van het klaslokaal had ik een zolder gebouwd. De kleuters vonden dit zeer tof en ikzelf was ook zeer tevreden met het resultaat. In de klas hingen overal prenten uit het boek of prenten van zolders. Ik had ook een hoedenhoek gemaakt in de klas met heel veel verschillende hoeden erin. Ik vond het leuk om de kleuters met de hoeden te zien spelen.

Het was een geslaagde en leerrijke stage!

Via onderstaande link kan je eens een kijkje nemen in de school waar ik stage liep.
http://www.kersenpitje.be/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten