De tweede stage was een grotere uitdaging. We werkten rond het thema 'groenten' en moesten de klas overnemen voor een volledige week. We hadden een heel druk schema en probeerden dit zo goed mogelijk te laten verlopen. Ik deed stage in een klas met 22 kleuters. Ik had allerlei leuke activiteiten voorbereid.
In het begin van de week hebben we alle groenten nauwkeurig waargenomen door eraan te voelen, ruiken, ernaar de kijken, ervan te proeven... We hebben ze gesorteerd per kleur, vorm en soort. Ook het gewicht hebben we waargenomen.
Kleuters doen niets liever dan ontdekken en experimenteren. Ik heb daarom samen met de kleuters tuinkers gezaa
id en dat vonden ze zeer leuk.
In het begin van de week hebben we alle groenten nauwkeurig waargenomen door eraan te voelen, ruiken, ernaar de kijken, ervan te proeven... We hebben ze gesorteerd per kleur, vorm en soort. Ook het gewicht hebben we waargenomen.
Kleuters doen niets liever dan ontdekken en experimenteren. Ik heb daarom samen met de kleuters tuinkers gezaa

Ik had ook een groentekar gemaakt met allerlei zelfgemaakte groenten en bakjes om de groenten erin te sorteren. De kleuters vonden het zeer leuk om met de kar te spelen. Ze hebben de groentekar ook mogen beschilderen.
Ik had ook een aantal knutselactiviteite
Op het einde van de week wisten we al heel veel over groenten en dan hebben we iets klaargemaakt om samen op te eten. We maakten een groentepotje met pasta en blokjes kaas. de kleuters vonden het zeer leuk om te helpen bij het wassen, schillen en snijden van de groenten.
Het is dus een leuke, leerrijke en bewogen week geweest.
De moestuintjes die we maakten zien er als volgt uit:
Beste Lotte, Xat een leuk idee! Kan je mij vertellen hoe je de verschillende groenten juist gemaakt hebt? Welke techniek? Welk materiaal.
BeantwoordenVerwijderenMet veel groeten.
Juf Kirsten